יעל א. כליף - מומחית לתנועה התפתחותית לתינוקות וילדים ופלדנקרייז
יעל אפלבוים כליף 
מומחית בשיטת פלדנקרייז וליווי התפתחותי
לתינוקות וילדים

בעלת וותק וניסיון של 40 שנה בתחום 
טריינרית - מכשירה מדריכים בשיטת שלהב - Child'Space
בארץ ובחו"ל
טיפולים פרטניים + שיעורים בזום

מומחית בליווי והעשרה התפתחותית בשיטת 
"שלהב - Child'Space". 
השיטה מיועדת לתינוקות  בליווי הוריהם: 
תינוקות עם התפתחות טיפיקאלית, 
תינוקות עם עיכוב התפתחותי 
ותינוקות וילדים בעלי צרכים מיוחדים  
(השיטה מבוססת על עקרונות התאוריה של  דר' משה פלדנקרייז)

מורה ומטפלת בשיטת "פלדנקרייז"
השיטה מיועדת לכל הגילאים והיא נלמדת בשתי דרכים: 
1. בקבוצות - גם בזום  
2. טיפולים באופן פרטני.
השיעורים הם שיעורי מודעות באמצעות תנועה לשיפור ושכלול היכולת.
"להפוך את הבלתי אפשרי - לאפשרי, את האפשרי - לנוח ואת הנוח - לנעים"
(דר' מ. פלדנקרייז)


את דרכי המקצועית בעבודה ובחינוך ילדים התחלתי כמורה לחינוך גופני 
בבית ספר תיכון  לאמנויות ע"ש תלמה ילין בו לימדתי במשך 28 שנים.
תוך כדי עבודה עם התלמידים הבחנתי שרבים מהם נתקלים בקשיים מוטוריים אשר השפיעו על  ההתנהלות היום יומית, הדימוי העצמי ,הביטחון העצמי ולחלקם אף היה קושי בלימודים.
חיפשתי כיצד להגיע אל אותם תלמידים ולמצוא דרך להגברת המוטיבציה לשכלול יכולותיהם ולשיפור איכות חייהם מבחינה אישית וחברתית .
מפה התחיל המסע האישי שלי בשיטת פלדנקרייז ויותר מאוחר 
בשיטת  שלהב - Child'Space.
ההתמחות בשיטות אלה עשו מהפך בחיי ובחיי רבים מתלמידי. 
עלי, על המסע שלי ומסלול ההתפתחות המקצועית שלי מתקופת ההוראה בבית הספר ועד לעיסוקי היום בשיטות הנ"ל ניתן לקרוא באתר האינטרנט המצורף  - "אלטרנטיבלי". 
שיטת שלהב - Child'Space  מיועדת ללימוד והדרכת תינוקות  בליווי  הוריהם בשלבי ההתפתחות הראשונים מלידה ועד הליכה מאורגנת ויציבה. השיטה מאפשרת זמן התבוננות אישית בכל תינוק: בסביבה המרחבית והאנושית בו הוא מתפתח ובאינטראקציה ביניהם. לכן, הדרכת ההורים  הנה חלק בלתי נפרד מהעבודה עם התינוק ומהתקדמותו . ההורים מקבלים הדרכה  מקצועית ולומדים דרכים מגוונות  לגירויי החושי והתנועתי של תינוקם ובכך להעשיר את התפתחותו המוטורית, הקוגניטיבית, השפתית, החברתית והרגשית .

שנות חייו הראשונות של התינוק הן המכריעות להתפתחותו ומשפיעות עליו למשך כל ימי חייו. בשנות החיים הראשונות מפתח התינוק את תבניות התנועה, את התפיסה ואת ארגון המידע, שעליהם הוא יבנה את דפוסי ההתנהלות וההתמודדות עם עצמו ועם סביבתו. ליווי התפתחותי וגריה בשלב קריטי זה של ההתפתחות משפיעים על היכולות הפיזיות, הרגשיות והקוגניטיביות של התינוק.

בדרכי משחק חוויה והנאה אני מזהה את הקושי ומדריכה את ההורים כיצד  להשתמש בכישורים הטבעיים של התינוק/פעוט ולתת לו את הסביבה והתנאים האופטימליים להתפתחות בטוחה ותקינה גם במצב של עיכוב התפתחותי או צרכים מיוחדים. הליווי וההדרכה שאני נותנת מאפשרים להורה להיות בטוח שהוא פועל בדרך הנכונה.

אני מלווה תינוקות וילדים עם קשיים בהתפתחות מוטורית, תחושתית, רגשית, קוגניטיבית, חברתית, בעיות של א-סימטריה - טורטיקוליס, סרבול, קשב וריכוז, היפוטוניה, היפרטוניה, גמישות יתר, ילדים על הספקטרום האוטיסטי, שיתוק מוחין (CP) עיוורון  ועוד...
המפגשים מתקיימי ברמת גן.   
ניתן לקבוע איתי מפגשים אישיים באמצעות הטלפון ,וואטסאפ, SMS,אימייל.

שיטת פלדנקרייז -  מיועדת לאנשים אשר רוצים לשפר את איכות חייהם: לאלה הנתקלים באי נוחות כרונית, בקשיים מוטוריים, בכאבים מתמשכים, לאלה הרוצים להחלים מפציעות, דלקות, שחיקת מפרקים ועוד..... 
באמצעות השיטה ניתן לסייע לכל מי שזקוק ומעוניין בשיקום כתוצאה מטראומות וכמובן לכל מי שרוצה  לשמר  ולשכלל את יכולותיו ולמנוע אי נוחות וכאבים בעתיד.
בשיטת פלדנקרייז אני מלמדת בכל גיל ובדרכים מגוונות  כיצד לשפר ולשכלל את התפקוד היומי, איך למנוע נזקים  ולהיפתר מכאבים, כיצד להתמודד עם מגבלות ואי נוחות פיזית,  אם זה בהליכה, עליה במדרגות,ישיבה, ישיבה מול מחשב, קימה לישיבה, קימה לעמידה, נשימה, שינה, יציבה, יציבות, בפעילות ספורטיבית,  בריקוד, בנגינה ועוד.....

השיטה נלמדת בשתי דרכים: 1. בקבוצות  2. באופן פרטני: 

1. בקבוצות - "מודעות דרך תנועה": השיעורים מתקיימים לרב  בסטודיו על מזרן אישי:  על פי ההנחיות שלי התלמידים מבצעים תנועות מגוונות באטיות ובעדינות ללא שימוש בכוח ובמאמץ.  תוך כדי ביצוע התנועות אני מפנה את תשומת לבם  לדרך והאופן שהם מבצעים אותן. המטרה היא שכל אחד יקשיב להנחיה, יתרגם אותה במוח לתנועה על פי הבנתו ויכולתו.  זהו תהליך  שבו כל תלמיד במסגרת הקבוצה לומד בקצב האישי שלו לפתח הקשבה לעצמו ולאופן שהוא משתמש בגופו. ככל שהתלמידים בקבוצות מתמידים  בשיעורים הם לומדים לתקן את עצמם ולשפר את תנועותיהם ופעולותיהם.  בדרך זו הם מפתחים יכולת הקשבה גם לתפקודם בחיי היום יום.  הם לומדים כיצד להימנע מגרימת נזקים לעצמם וכן, כיצד לבצע פעולות בדרך נכונה ויעילה ללא קושי. 
כל תלמיד בהתאם למצבו ויכולתו. 

2. פגישה פרטנית - (שיעור טיפולי) - "אינטגרציה פונקציונלית":
מיועדת  לרב לאנשים אשר מצבם אינו מאפשר השתלבות בקבוצה מפאת כאבים חזקים, או לאחר ניתוח, אי נוחות בקבוצה, אי יכולת לשכב על מזרן ולקום ממנו וכד'.
התלמיד/מטופל,  פסיבי ואני מניעה ומפעילה את  אברי גופו  בעדינות רבה ובהקשבה מלאה בהתאם למצבו הפיזי כדי לארגן באמצעים פיזיולוגים את היחס הרצוי בין אברי גופו השונים.
 המטרה היא למצוא את  דרכי וכיווני התנועה המתאימים לו כך שיוכל לבצע את הפעולות הנדרשות לתפקודו היום יומי  ללא קושי, בקלות ובהנאה. לאחר מספר טיפולים, התלמיד בדרך כלל מרגיש הקלה ושיפור. זהו תהליך אינדיבידואלי וקצב השיפור או ההחלמה מאוד אישי.
כשמצבו של התלמיד/מטופל משתפר הוא יכול להשתלב בקבוצה.

ניתן לשלב בין הפגישות הפרטניות לשיעורי הקבוצה.  

לסיכום: באמצעות השיעורים הקבוצתיים והטיפולים שאני מעבירה בשיטה, ניתן לשקם את הגוף ולשכלל את היכולת התנועתית והתפקודית, למנוע כאבי מפרקים: צוואר, גב, חגורת כתפיים, מפרקי ירכיים, ברכיים, כפות רגליים, כפות ידיים.  ניתן  לחזק את מערכת שיווי המשקל, לשפר ולחדד את יכולת החשיבה, את הזיכרון וצלילות הדעת, הקואורדינציה, האוריינטציה. לחזק את הביטחון העצמי הדימוי העצמי ועוד....
על ידי שימוש נכון יותר,יעיל ומאורגן  של הגוף  מתגברת המוטיבציה לעשיית פעולות, איכות החיים הולכת ומשתפרת. 

הטיפולים והחוגים בשיטת פלדנקרייז (לכל הגילאים) מתקיימים במקומות הבאים:
* לקבוצות -  בתל אביב,  גבעתיים,  רמת גן.
* טיפולים פרטניים -   ברמת גן .
  ניתן ליצור קשר בטלפון בוואטסאפ, SMS, אימייל.


כמומחית לתנועה התפתחותית בשיטות 
"שלהב-Child'Space" ו"פלדנקרייז"  
אוכל לסייע לכם למצוא את הדרכים לפתרון הקושי, לשיפור התפקוד היום יומי, לשכלול היכולת, לריפוי עצמי ולהחלמה, להתפתחות תקינה, להפחתת כאבים, לתחושת הצלחה, לתחושת השג וסיפוק, שמחת חיים, 
חדות המחשבה, חיוניות וביטחון עצמי.  
בדרך יצירתית ומגוונת, המעוררת עניין הנאה והגברת המוטיבציה.
סריקה
להקמת כרטיס ביקור דיגיטלי
הצהרת נגישות SMS