עיריית יקנעם לא תעלה את הארנונה לשנת 2023

הארנונה למגורים תעמוד על 40.95 ₪ לשנה למ"ר והיא תמשיך להיות נמוכה משמעותית מיישובים רבים באזור, ויישובים בעלי מאפיינים דומים. 

ר​אש העיר, סימון אלפסי:

"יוקר המחיה משתולל ולא נעלה את הארנונה גם ב-2023 מעבר למה שמשרד הפנים מחייב בחוק. אפעל למציאת מקורות גיוס לכספים החסרים.

מועצת עיריית יקנעם אישרה את בקשתו של ראש העיר, סימון אלפסי שלא להעלות את הארנונה למגורים לשנת 2023, פרט לעדכון שמחייב משרד הפנים, ואשר יעמוד על 1.37%. משמעות העדכון שמחייב משרד הפנים היא תוספת של כארבעה₪ לחודש לדירה ממוצעת של ארבעה חדרים בגודל של כ- 100 מ"ר. 

הארנונה למגורים ביקנעם היא מן הנמוכות בארץ, והיא תעמוד בשנת 2023 על 40.95₪ לשנה למ"ר, כאשר במשרד הפנים מאשרים גבייה ביישובים בעלי מאפיינים דומים של כ- 55-58 ₪ למ"ר לשנה. העובדה שביקנעם יש תעשיית היי טק חזקה שממנה מגיעים כ- 70% מסך הארנונה מאפשרת לעירייה להקל על התושבים ולא להעלות את הארנונה. את הכספים שיחסרו כדי להמשיך ולהעניק איכות חיים גבוהה לקח על עצמו ראש העיר לגייס ממקורות אחרים וזאת כדי שהעירייה תוכל להמשיך ולסבסד במיליוני ₪ תחומים רבים וביניהם: חינוך, רווחה, תרבות, ספורט, הענקת איכות חיים גבוהה ועוד.

כאן המקום לציין שהארנונה ביקנעם היא בין הנמוכות בארץ, בוודאי ביישובים במעמד סוציו אקונומי 7 הדומה לזה של העיר. כך למשל תעמוד הארנונה למגורים ברמת ישי על 49.5 למ"ר לשנה שהם יותר מ-20% יותר מיקנעם, ובקריית טבעון היא תעמוד על 50 ₪ למ"ר. גם ביישובים עם סוציו אקונומי נמוך משל יקנעם הארנונה תהיה גבוהה יותר, וכך למשל היא תעמוד בבית שאן על קצת יותר מ-45 ₪ למ"ר, ובכרמיאל 44.67 ₪ למ"ר.

ראש העיר, מר סי​מון אלפסי:

"אני שמח שאנחנו ממשיכים שנה אחר שנה לא להעלות את הארנונה מעבר למתחייב בחוק. כולנו עדים ליוקר המחיה ולעליות המחירים כמעט בהכל, ואנו מחויבים להתנהלות אחראית, ואנו עושים זאת. העובדה שהשכלנו לבנות בעיר פארקי היי טק מסייעת לנו רבות. כספים נוספים שיידרשו כדי להמשיך ולקדם פרויקטים בחינוך וברווחה ובתרבות ולהעניק איכות חיים גבוהה לתושבים אעשה כל מאמץ להשיגם ממשרדי הממשלה השונים. העירייה בראשותי תמשיך להתייעל ולהעניק איכות חיים גבוהה לתושבים תוך התחשבות רבה בהם".​


סריקה
להקמת הזמנה דיגיטלית