מגזין HPL - הבית של השוטרים והסוהרים - עו"ד יפעת שי יוספזון יו"ר ומייסדת רשת משרדי עו"דHPL

הבית של השוטרים והסוהרים
במהלך 12 השנים האחרונות, מאז פרישתם של נצ"מ (בדימוס) עו"ד אברהם שי ועו"ד יפעת שי יוספזון ממשטרת ישראל, לוחמים השניים עבור שוטרים וסוהרים בכל ההליכים הפליליים והמשמעתיים

"דווקא שוטרים, אשר אמורים להיות מודעים לזכויותיהם כנחקרים, נמנעים מפניה לקבלת ייעוץ מעו”ד לפני או בזמן חקירה,זו טעות הרת גורל" מספרת עו"ד יוספזון
הבית של השוטרים והסוהרים

במהלך 12 השנים האחרונות, מאז פרישתם של נצ"מ (בדימוס) עו"ד אברהם שי ועו"ד יפעת שי יוספזון ממשטרת ישראל, לוחמים השניים עבור שוטרים וסוהרים בכל ההליכים הפליליים והמשמעתיים.

"דווקא שוטרים, אשר אמורים להיות מודעים לזכויותיהם כנחקרים, נמנעים מפניה לקבלת ייעוץ מעו"ד לפני או בזמן חקירה, זו טעות הרת גורל" מספרת עו"ד יוספזון

עברם המפואר של משפחת שי במשטרה, הופך את משרד שי-יוספזון ושות’, באופן טבעי, לביתם של השוטרים והסוהרים בכל בעיה משפטית וזאת החל משנת 2008 עם הקמת משרד עו"ד שי, יוספזון ושות' כדור שלישי ורביעי למשפחה של שוטרים וקצינים בכירים (10 במספר) הם מרגישים מחויבות עמוקה לסייע לשוטרים וסוהרים. שליחות של ממש.
עו”ד אברהם שי שירת במשטרה 30 שנה, 24 מתוכן בתפקידי פיקוד, בכירים, בעיקר בתחום החקירות התביעות והמודיעין. הוא ניהל עשרות רבות של צוותי חקירה מיוחדים (צח”מ) במאות זירות רצח, עבירות פשע, בפיצוח יעדים עבריינים ברמה ארצית. בשני תפקידיו האחרונים שימש כסגן מפקד מרחב חוף, וכקצין החקירות והמודיעין של המחוז הצפוני (המורחב) של המשטרה.

עורכת הדין יפעת שי – יוספזון, שירתה אף היא במשטרת ישראל החל משנת 2003 משך מספר שנים בתפקידי אג"מ ואק"מ.

הטעות הנפוצה של השוטרים היא שהם נמנעים במכוון מפניה לעו"ד לשם ייעוץ לפני או בזמן חקירה, כשהביטוי השגור בפיהם "אני לא צריך עו"ד מה אני עבריין?"

הם לא מבינים שהתפיסה הזו יכולה לסבך אותם גם כשהם חפים מפשע ולהותיר בסימן שאלה את המשך שירותם בחיל.

דווקא אנשים נורמטיביים זקוקים לייעוץ בטרם חקירה יותר מכולם, העבריינים כבר "מסתדרים" בכוחות עצמם.  ייעוץ משפטי בשלבי החקירה הראשונים ואף טרם החקירה, יכול למנוע הסתבכויות והשלכות חמורות עבור השוטרים והסוהרים בהמשך.


במה שונה ייצוג של שוטרים וסוהרים מייצוג של כל אזרח אחר?
"המטרה של אזרח היא לסגור את התיק ולהימנע מהגשת כתב אישום. עבור שוטר/סוהר, המצב מורכב יותר. גם אם התיק הפלילי נגדו ייסגר, עשויים להינקט נגדו הליכים משמעתיים.


לכתב אישום משמעתי בבית הדין למשמעת (ביד"מ) הן במשטרה והן בשב"ס עלולות להיות השלכות קרדינאליות על המשך שירותם ולחילופין המשך קידומם בארגון. אף לעילת סגירת התיק, ישנה השפעה על עתידו של השוטר/הסוהר בארגון".

משרד עו"ד שי יוספזון ייצג ומייצג מאות שוטרים וסוהרים בהליכים פלילים ומשמעתיים במח”ש (המחלקה לחקירות שוטרים) ביאח"ס (היחידה הארצית לחקירות סוהרים).


ובביד"מ (בית דין למשמעת), וכן בשימוע לפני פיטורין במחלקת אמצעים מנהליים בשני הארגונים.

במהלך שירותו כקצין משטרה, ייצג עו"ד שי בהתנדבות שוטרים בפני בית הדין למשמעת של המשטרה (ביד"מ) והביא לזיכויים של שוטרים וקצינים רבים. לקראת סיום שירותו, הוסמך ושימש עו”ד שי כשופט (נציג המפקדים), בבית הדין לערעורים במשטרה.

"אנו רואים בכל שוטר וסוהר, בראש ובראשונה אדם, איש משפחה שמקדיש עצמו לשירות הציבור ואף מסכן את עצמו לצורך כך במהלך שירותו. אנו מודעים לחשיבות התמיכה וההיכרות עם המערכות מבפנים, מעבר לייעוץ משפטי קר.

אזנינו תמיד קשובה. ייצוג שוטרים וסוהרים היא שליחות עבורנו", מסכמים השניים.



להקמת הזמנה דיגיטלית