שתה חומר רעיל ומסוכן במהלך עבודתו

"התובע זכאי לפיצוי שלא ירד ממילין וחצי שקלים, ואף אחד לא יוכל להתנער מתשלום הפיצוי והאחריות לרשלנות שהובילה למצב הזה״*

גם לכם קרתה תאונת עבודה?
יש מה לעשות, לחצו על הלינק מטה
עובד שעבד במתחם ״אגד״ בתחנת חוף הכרמל, שתה חומר רעיל ומסוכן במהלך עבודתו ונותר נכה לכל חייו. עו״ד בתאל מנור מקריית חיים המתמחה בנזקי גוף ומלווה את ההליך המשפטי:

 "התובע זכאי לפיצוי שלא ירד ממילין וחצי שקלים, ואף אחד לא יוכל להתנער מתשלום הפיצוי והאחריות לרשלנות שהובילה למצב הזה״*

תושב נצרת עילית בן 53, הועסק כאיש אחזקה ושכיר בחברת שרותי אחזקות נשלח לעבוד בתחנת חוף הכרמל של חברת ״אגד״ ותפקידו היה, להחנות אוטובוסים שחזרו מניקוי. מ' לא תיאר לעצמו כי "לגימת מים קטנה" תשנה את חייו מקצה לקצה ותהפוך אותו מאדם מאושר בריא ועצמאי לאדם נכה באורך מלא ותלוי בסביבה בכל פעולה פשוטה.

 תחילת הסיפור באחד הלילות החמים של חודש יולי בשנת 2011. עבד מ' משמרד לילה בחניון האוטובוסים של "אגד" בחיפה, ובסביבות השעה 22:30 , במהלך ותוך כדי עבודתו,  בשל עומס החום באותו לילה , חש צימאון והבחין בבקבוק מים המונח על שולחן האוכל במתחם. מ' נטל את בקבוב המים והחל ללגום ממנו, ומיד הרגיש טעם מוזר בפיו וחדל לשתות. מיד אחד המנקים שהיו במקום הבחין במקרה ואמר למ׳ כי מדובר בחומר רעיל מסוג ״ממיס תעשייתי״, המשמש בין היתר להסרת מסטיקים ממושבי האוטובוסים ולרוב מרוכז במיכל גדול אולם לשם הנוחות הועבר לבקבוק קטן. מ׳ החל לחוש ברע בכל גופו והתקשר למנהלו על מנת שישחררו מהעבודה אך נדחה. מ׳, עובד ממושמע ומסור, לא רצה להמרות את הוראת מנהלו ונשאר בעבודה אולם, כעבור כמה דקות מצבו החמיר והוא החל לחוש נימול בפיו, סחרחורות והקאת קצף לבן מפיו. מ' התקשר שוב למנהלו ונדחה בשנית, אפילו כאשר ביקש שיוזמן עבורו אמבולנס.

מ׳ נאלץ לעזוב את העבודה על דעת עצמו ונסע לביתו תוך שהוא לוקח את מיכל החומר המסוכן איתו. שם, הוא חש בהחמרה במצבו שכללה טשטוש וסחרור חזקים, רדימות בפנים ובפה בנוסף לכל התסמינים הנ״ל. בת זוגתו מיד פינתה אותו לבית חולים רמב״ם, שם הוכנס לחדר הלם ושם איבד הכרה. מ' אושפז למשך 5 ימים, במהלכם טופל במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, סובל מחום גבוה ולחץ דם נמוך הכל עקב הרעלה חמורה. במהלך הטיפולים בו עבר מ׳ אוטם לב חריף בקיר הקדמי בלב, צנתור והשתלת סטנס, צנתור להשתלת קוצב קבוע, 2 ניתוחי קטרקט ועוד. כיום הוא סובל מממחלת ריאות, אי ספיקת כליות חריפה וכרונית, מחלת עצבים, תפקודי לב נמוכים, ציסטה בכליה, כבד שומני ,קוצר נשימה, חוסר תפקוד מיני, כאבי בטן, גזים, דיכאון, נדודי שינה ועוד. על פי הרופאים, הוא יזדקק לטיפולי דיאליזה בעתיד ולמשך כל חייו וחמור מכך, לפי חוו"ד מומחה בצורפה לכתב התביעה, הרי תוחלת חייו של מ' קוצרה בכ– 14 שנים!

 כתוצאה מן התאונה רותק למיטתו ובמשך חודשים ארוכים היה ועדונו מוגבל בתפקוד היומיומי ונזקק לעזרת הזולת בכל פעולה ומרבה בביקורים רפואיים בתדירות יומית. ״לפני התאונה היה מ׳ בריא בגופו ובנפשו, איש שמח שעובד בשתי עבודות ביום. הוא הפך לסובל מדכדוך, כאבים, חוסר תפקוד גורף בכל פעולה ולו הבסיסית ביותר. נכותו קבועה. לפני התאונה מילא בעצמו את כל צרכיו וצרכי משק ביתו, במישור האישי והמשפחתי ואילו כעת המצב הפוך לחלוטין.

ואם לא די בכך, עו"ד בתאל מנור הגישה תביעה  אשר  באופן מפתיע, דחתה את תביעתו של מ' לאחוזי נכות בטענה להיעדר קשר בין נזקיו של מ' לבין התאונה. עו"ד בתאל מנור : המדובר ברשלנות גרידא שתחייב בפיצוי על הצד הגבוה את האחראיים לתאונה שהובילה לנזקיו של מרשי במסגרת תביעה לפיצויים. במקביל אלחם בבית הדין לעבודה לשם קבלת הכרה מלאה בנזקיו של מרשי. אף אחד לא יוכל להתנער מהרשלנות שהובילה למצב הזה״.

** אין במאמר תחליף לייעוץ משפטי

להקמת הזמנה דיגיטלית