תביעה בעקבות פוסט בפייסבוק

פרסום לשון הרע ושיימינג הפך כלי משחית ביד כל אדם
אם גם עליכם פורסם ברשתות החברתיות דברים אשר פגעו בכם וגרמו לכם נזק
יש בהחלט מה לעשות
לחצו על הלינק לקריאת המאמר ולהתייעצות
לטענת קצין מילואים, ראש מועצה פירסם המידע אינו נכון ולכן הוא דורש פיצוי של 300 אלף שקל

קצין משטרה בדימוס, הגיש תביעת לשון הרע נגד ראש מועצה מקומית בגליל, בעקבות פוסט שפורסם בפייסבוק. את התביעה הגישה בשמו עו”ד בתאל מנור מקרית חיים.

 התובע פירסם פוסט נגד התנהלותו של ראש המועצה. בתביעה נטען כי בתגובה לכך, פירסם ראש המועצה בפייסבוק מידע על חוב מים וארנונה של התובע לרשות המקומית. לטענת התובע, אלפי אנשים מהיישוב ומחוצה לו נחשפו לפוסט, הקליקו “אהבתי” והגיבו תגובות קשות ביותר נגדו. כאשר ביקש להסיר את הפוסט בטענה שהמידע אינו נכון, כך נטען, נענה בשלילה, וגם אילו היה המידע נכון, אין קשר בין הביקורת הלגיטימית שלו לבין הפירסום בעניין החוב.

עוד טוען התובע, כי העובדה שאין חוב כזה מהווה לשון הרע, וגם אילו היה חוב כזה, פירסומו מהווה פגיעה בצנעת הפרט. אי לכך, נתבעו ראש המועצה והרשות המקומית לפצות את התובע בסכום של 300 אלף שקל.

בתביעה נטען: “שמו הטוב של התובע נרמס והוכפש על לא עוול בכפו. כמנהגו של יישוב קטן, העניין הפך לשיחת היום, ומכיוון שלראש המועצה אלפי חברים בעמוד הפייסבוק, הפוסט התפשט כאש בשדה קוצים. פירסום מידע פרטי או שאינו אמת אודות אדם, מכריח אותו לפעול ולהגיב, אולם מדובר באירוע חמור עוד יותר, מכיוון שראש המועצה, שהוא סמכות עליונה בשלטון המקומי, בחר להגיב על הפוסט של התובע בתגובה משפילה, אשר פגעה בפרטיותו והלבינה פניו בפני רבים.

 מובן שהדבר מהווה פגיעה קשה בשמו הטוב של התובע, אשר נרמס לאור התגובה המכפישה מצד ראש המועצה. באמצעות ההליך המשפטי יידרש הנתבע לפצות את מרשי בפיצוי כספי ולשפות בממון את נזקיו הנפשיים”. טרם הוגש כתב הגנה

להקמת הזמנה דיגיטלית