פעוטון ניצנים

ניצנים - רשת גנונים ומעונות

גילאי 3 חודשים - 3 שנים
שעות פעילות:
ימים א-ה -7:00 - 17:00
יום ו - -7:00 - 12:45

* ארוחות חמות וטריות מבוקרות על ידי תזונאי ובפיקוח האגודה לבריאות הציבור

* צוות מקצועי, מנוסה, חם ואוהב.

* חופשות מקוצרות

* בפיקוח והדרכה של רשת "התחלה חכמה"

* ליווי התפתחותי ומעקב אישי

* פעילות חוויתית וחוגים

* מצלמות במעדל סגור ובפיקוח

רשת מעונות היום, "התחלה חכמה" של החברה למתנ"סים, הינה רשת מעונות יום קהילתיים, הפועלת משנת 2001 . ברשת 130 מעונות יום ב 64 ישובים ברחבי הארץ.

התפיסה החינוכית שלנו מבוססת על האמונה בילד וביכולותיו, על ההכרה בחשיבות הסביבה החברתית-תרבותית להמשך התפתחותו של הילד ובעיקר על הידיעה, כי רק מודעות לאיכות היחסים בין כל השותפים: צוות, הורים וילדים, תביא לפריחה ולצמיחה אישית ומערכתית

הגישה החינוכית שלנו מאמינה שהמעון הוא המקום בו נפגשים מחנכים, ילדים והורים ליצירת שותפות חינוכית שותפות זו מבוססת על האמונה בילד וביכולותיו, על ההכרה בחשיבותה של הסביבה להתפתחותו של הילד.

הצוות החינוכי שלנו מתווך בין הילד לסביבה ומאפשר את העשייה בדגש על התהליך ולא על התוצרים. הצוות פועל מתוך אהבה וכבוד לילד הבאים לידי ביטוי בכל הפעילויות במעון לאורך

מוקדי פעילות הנובעים מתוך עיקרון האמונה ביכולותיו של הילד ובמסוגלות שלו מחייב את הצוות לאפשר לו לנסות ולהתנסות עד כמה שניתן, תוך שמירה על בטחונו האישי. מכאן נובעת ההתנהלות, המאפשרת לילד לבחור במה יעסוק, להחליט האם הוא רוצה לאכול, ובאיזה מוקד ברצונו לשחק.

תכנית העבודה שלנו במעון מותאמת לצרכיו ההתפתחותיים של כל ילד ובקביעת סדר היום אנו מגלים רגישות לקצב האישי של כל ילד. אנו מאפשרים לילדים להתנסות, לבחור ולהתמודד עם האתגרים השונים הקיימים במהלך היום.

תפיסת העולם שלנו בפעוטון ניצנים מבקשת להקנות לילד תחושת יכולת, לראות בו שותף וליצור אצלו תחושת אחריות משותפת לחיים בכיתה. ההתייחסות אל הילד היא כאל מי שיש לו ידע ויכולת לבטא מסרים שברצונו להעביר על עצמו.

אנו מאמינים ביכולתו של הילד ללמוד ולשכלל את מיומנויותיו תוך כדי התנסות, שנובעת מהעניין ומהסקרנות שהוא מגלה כלפי חפצים, התרחשויות והתנסויות. כך למשל, במהלך הארוחות מאפשרים לילדים להניח את האוכל שהם רוצים על צלחתם ולפנות את הצלחת מהשולחן בסיום הארוחה. אנו רואים את הילד כשותף מאמינים ביכולותיו, מעצימים ומעודדים אותו להשתמש במירב הכישורים, היכולות והמיומנויות שיש לו בכל שלב התפתחות, שבו הוא נמצא. 


סריקה
להקמת הזמנה דיגיטלית