הצלחה גדולה למערכת החינוך של יקנעם ביריד הבינלאומי למעצבי חדשנות בחינוך של הפורום העולמי

הצלחה גדולה למערכת החינוך של יקנעם ביריד הבינלאומי למעצבי חדשנות בחינוך של הפורום העולמי – חינוך 2030 לשנת 2022. בבינאלה שקיים משרד החינוך אירחה ישראל לראשונה מפגש בהשתתפות נציגים ונציגות מ- 48 מדינות השותפות בפרויקט Education 2030 לפיתוח עתיד החינוך.

בבינאלה לקחו חלק שלושה גני ילדים מיקנעם.

גננת גן פקאן, ורד ישראל הציגה את עבודתה בגן עם הסייעות גלית אמסלם ושרית קוראן הציגו את התכנית לקידום אמנותי המובלת בגן תחת הנושא ממרחב בחיים למרחב בגן. גן פקאן מתאפיין בארגון ייחודי של סביבה לימודית, והתכנית מאפשרת חשיפה לעולם האמנותי בדרך חינוכית, לימודית וחווייתית המשתלבת בחיי היום יום בגן כגלריות מגוונות הכוללות מיצגים, מגוון עשיר של חומרים, דרכי עבודה שונות ועוד. החשיפה לגלריות מאפשרת חשיבה יצירתית, עצמאות, קידום יוזמות, סקרנות ומוטיבציה לפעלתנות, משחק תוך שיתוף פעולה, קידום שיח אמנותי המספק מענה רגשי חברתי, טיפוח העדפה אישית ובחירה. בבינאלה, כמו בגן נחשפו המבקרים לשיח דיאלוגי חוויתי, בעקבות יצירות האומנות הוגשו להם חומרי יצירה מגוונים ויומיומיים בגן. הקהל מצידו הקשיב בהתפעלות ויצר להנאתו.

גננת גן דולב, מירב לייזר הציגה את עבודתה בגן עם הסייעות שרי דניאל, איריס בן עזרא, אביבה נחמני, שוש ולצר, תמר שרון, נג'ואה חסו ומיטל רוזנר תחת הנושא רוקחים עתיד, והסבירו שתפיסת הגן מקדמת הבנת תהליכים עכשוויים ועתידיים בתחומי הטכנולוגיה וניצני ביוטכנולוגיה ע"י עיסוק בתהליכים מראשיתם ועד גלגולם בגן כחלק מתפיסה חדשנית שזכתה בקול קורא של משרד החינוך. תפיסה זו מאפשרת עיסוק מעמיק בתהליכים של חומר ונפש. במקביל לעיסוק עמלני וחקר מתקיימים תהליכים רגשיים של השראה, ניצוץ ראשוני של חשיבה לקידום צורך בהעצמה, בתחושת מסוגלות ובתהליכי נפש (מרחב השראתי). תפיסה המשלבת חדש ועתיק ושמה דגש על חומרים מהנמצא.

גננת גן שקד, ורה שטיינבוק הציגה את עבודתה בגן עם הסייעות, ברוריה בן יעקב ואתי זגיר תחת הנושא נעשה ניגון של הלב את העצמת החינוך המוזיקלי בגן. הגן מקדם את תפיסת הגן העתידי באמצעות מוזיקה בשיתוף עם קרן יוזמות במסלול גולן: נגינה, שירה והאזנה פעילה. הילדים מפתחים את הכישורים הנדרשים במציאות משתנה: למידה במרחבים שונים, מעורבות קהילתית, יצרנות ויזמות וביטוי אישי. העיסוק במוזיקה נאמר, מפתח את הילדים ברוב תחומי הליבה ומייצר אקלים גן מיטבי. בבינאלה הוצגה תפיסת הגן דרך סדנה מוזיקלית, והמבקרים נחשפו לתכנית כלי נגינה ודרך שילוב של התוכן המוזיקלי בכל מרחבי הגן ובקהילה. המבקרים התנסו בסדנת נגינה המותאמת לילדי הגן.

עמדות הגנים מיקנעם זכו להצלחה רבה ולמבקרים רבים ששמעו והתפעלו ובוודאי ירצו ליישם.

הבינאלה התקיימה במשך שלושה ימים רצופים בבנייני האומה בירושלים במהלכן הופנה זרקור לעשייה חינוכית חדשנית ופורצת דרך של יזמות ויזמים בארץ ובעולם, בשדה ובמחקר.

ראש עיריית יקנעם, מר​ סימון אלפסי:

"גאווה גדולה ליקנעם. התברכנו במערכת חינוך פורצת דרך שמצוינת ומצטיינת כבר מן הגיל הרך. יקנעם היא עיר חינוך מובילה, רבות בזכות הגננות והסייעות שלנו, ואני גאה בהן על פועלן הרב והמשמעותי לטובת ילדי העיר. הן מעוררות השראה ומודל לחיקוי".

גננות הגנים שקד, דו​לב ופקאן:

"החוויה האישית מן ההשתתפות והביקור בבינאלה הייתה עוצמתית ומעוררת השראה. האווירה הייתה אדירה. מודות על הזכות שניתנה לנו. תודה על האפשרות להיות חלק מהעוסקים במלאכת החינוך מכל הארץ".


סריקה
להקמת הזמנה דיגיטלית