סדנאות חקלאות ושטח



  • שמירה לאנשי הקשר
  • יצירת קשר
  • שיתוף
  • חיוג

שבעת המינים.

תקציר התוכנית: שיח חינוכי מעשיר ומקורי סביב היבטים חקלאיים וערכיים המשתקפים בשבעת המינים. מה אנחנו באמת יודעים על שבעת המינים? בהרצאה יצאו התלמידים למסע התבוננות מרתק המתחיל מהכרות עם תכונות ייחודיות במינים השונים ופריסתם במעגל השנה העברי ושיבוצם כסמלים ייחודיים במועדי השנה. ההתבוננות הפיזית בשבעת המינים מביאה אותנו להקבלה ייחודית בשלבים השונים בחייו של האדם, היחס בין הקבלה לנתינה אל המצב השלם והאידיאלי. ההרצאה היא הזדמנות לתת לשבעת המינים משמעות ייחודית, שורשית ועמוקה בעולמו של התלמיד. השיח מועבר על ידי יהודה ארבל איש תורה ועבודת אדמה החי את הנושא בשטח, בבית המדרש ובמפגש עם כלל המינים בעבודה החקלאית.

חץ וקשת.

תקציר פעילות: חץ וקשת ייחודית אותה בונה התלמיד בסדנת חץ וקשת הכולל: הסבר, בנייה בשילוב מיומנויות קשירה, קישוט הקשת, ייצוב החיצים, הנחיות בטיחות, תפעול ואחיזה נכונה, ירי מבוקר. בהפעלת הסדנא בתקופת ל"ג בעומר יינתן הסבר למנהג ירי חץ וקשת בל"ג בעומר ולדמותו של בר כוכבא כמצביא במורשת ישראל. האם כל ענף יכול לשמש לבניית קשת? מהי ההשפעה של מבנה ראש החץ על ייצובו באוויר? על שאלות אלה ועוד נשוחח בסדנא. הסדנה מקנה ידע עיוני ומעשי משולב בפעילות חוץ כיתתית מגבשת, מהנה, ומעצימה.

סדנת נטיעות

תקציר התוכנית: עציץ או שתיל? מה תבחרו? אנו ב"אעלה בתמר" פיתחנו עבורכם סדנה בה יכינו התלמידים עציץ או שתיל אישי. עם סיומה של שנת השמיטה, מתחדשת הכמיהה להתחבר שוב אל האדמה, לשתול, לנטוע ולהצמיח את הסביבה מחדש. בסדנה נבחר אחת מהאפשרויות: א. נשתול פרחים או ירקות. ב. נטמין בצלים או פקעות. ג. ניטע ייחור של עץ משבעת המינים. הבחירה תלויה בהתאמה לעונת השנה, בזמינות הצמחים וכן בהעדפת בית הספר בהתאמה לגיל התלמידים. בסדנה ניצור עציץ ממכלים ממוחזרים ונשוחח על החשיבות של שימוש חוזר לשמירת הטבע ועידוד לאימוץ התנהגות מקיימת. נעמיק את הידע בצרכי הצמח כגון: אור, מים, אדמה מתאימה, ניקוז קרקע ומרחב אפל לשורשים. נשוחח על חשיבות החקלאות והצמחים בחיינו והשפעתם המיטיבה לסביבה. בהפעלת הסדנה בתקופת ט"ו בשבט נתמקד בנטיעת ייחור של אחד מעצי שבעת המינים. בסדנה יקשטו התלמידים את העציץ במדבקה צבעונית ובה משפט מעצים ומצמיח מתוך מגוון משפטים לבחירה. התוצר בסדנה הוא אישי לכל תלמיד, ניתן להמיר לתוצר כיתתי או בית ספרי בהתאם לצורך ובהתייעצות מוקדמת.


נוגעים באדמה מתחברים לשורשים

  סריקה
להקמת כרטיס ביקור דיגיטלי